Monday, November 18, 2013

Hebat !! Lelaki Tua Berjalan Guna Kasut Besi Seberat 405 kg!!

Published by Unknown on Monday, November 18, 2013  | No comments


Hebat !! Lelaki Tua Berjalan Guna Kasut Besi Seberat 405 kg!! | BEIJING - Alas kaki yang berat biasanya dianggap tidak selesa bagi sesetengah orang, tetapi tidak untuk lelaki berasal dari  China , Zhang Fuxing . Dia berjalan setiap pagi menggunakan sepasang kasut besi seberat 405 kilogram.

Selama lebih dari tujuh tahun , Zhang menghabiskan paginya dengan bersenam mengenakan sepasang kasut yang diperbuat daripada blok besi yang berat . Kasut ini dibuat menggunakan potongan pengelasan besi sepanjang 30centimeter (cm) dan lebar 20cm .

 Pada awalnya, kasut unik milik Zhang hanya seberat 70 kilogram , tetapi lelaki separuh baya ini menambah beban pada sepatunya agar latihannya semakin berkesan. Zhang mengatakan bahawa biasanya dia berjalan menggunakan kasut besinya itu selama 20 minit setiap pagi . 

Kasut setinggi 40 cm ini dibiarkan diletak di depan rumahnya kerana Zhang tidak bimbang kasut uniknya ini dicuri orang . Seperti yang dilaporkan Oddity Central  Zhang bercadang untuk menambah beban lagi pada kasutnya tahun depan kerana ingin mencatatkan namanya ke dalam buku Guinness World Records .

Filed in :
About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Tokoh Kita Hari Ini

    If you would like to receive our RSS updates via email, simply enter your email address below click subscribe.

Discussion

Tags

Blog Archive

Blogger template. Proudly Powered by Blogger.
back to top